Μηχανολογία λεωφορείων
Παρακαλώ περιμένετε όσο η δραστηριότητα φορτώνει. Αν η δραστηριότητα δεν φορτώσει , κάντε refresh. Επίσης, αυτή η σελίδα χρειάζεται Javascript. Παρακαλώ επισκεφτείτε την χρησιμοποιώντας Browser που έχει το javascript ενεργοποιημένο.
Αν αποτύχει η φόρτωση, κάντε κλικ εδώ να ξαναδοκιμάσετε
Έναρξη
Συγχαρητήρια – ολοκληρώσατε το quiz “Μηχανολογία λεωφορείων“.
Το score σας είναι: %%SCORE%% από %%TOTAL%%.
Η επίδοση σας αξιολογήθηκε ως: “%%RATING%%”.
Οι απαντήσεις σας επισημαίνονται παρακάτω.
Ερώτηση 1
|
Σε αυτοτελές όχημα με αερόφρενα, ο χρόνος πληρώσεως των αεροφυλακίων δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερος από:
A
|
Τρία (3) λεπτά για αύξηση της πιέσεως από το 0 στο 65% της μέγιστης πιέσεως.
|
B
|
Δεν υπάρχει όριο, αρκεί να γεμίσουν τα αεροφυλάκια.
|
C
|
Δέκα (10) λεπτά για αύξηση της πιέσεως από το 0 στο 65% της μέγιστης πιέσεως.
|
Ερώτηση 2
|
Ποια είναι η λειτουργία του πρωτεύοντα άξονα στο κιβώτιο ταχυτήτων:
A
|
Μέσω του συμπλέκτη λαμβάνει την κίνηση από τον κινητήρα.
|
B
|
Μέσω του κεντρικού άξονα και των συνδέσμων, μεταδίδει την κίνηση στους κινητήριους τροχούς.
|
C
|
Λαμβάνει την κίνηση από τον κεντρικό άξονα και τη μεταφέρει στο δευτερεύοντα.
|
Ερώτηση 3
|
Σε στροφόμετρο λεωφορείου, που υπάρχουν χρωματισμένες κλίμακες με κίτρινο, πράσινο, κόκκινο χρώμα, σε ποια κλίμακα πρέπει να είναι ο δείκτης, για να έχετε καλή απόδοση του κινητήρα και περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου:
A
|
Στην κίτρινη.
|
B
|
Στην πράσινη.
|
C
|
Στην κόκκινη.
|
Ερώτηση 4
|
Στο στροφόμετρο ορισμένων λεωφορείων υπάρχουν χρωματισμένες κλίμακες με κίτρινο, πράσινο, κόκκινο χρώμα. Σε ποια κλίμακα είναι ο δείκτης όταν έχετε υπερβολική κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με την αποδιδόμενη ισχύ του κινητήρα:
A
|
Στην κίτρινη.
|
B
|
Στην πράσινη.
|
C
|
Στην κόκκινη.
|
Ερώτηση 5
|
Ποια είναι η λειτουργία του βοηθητικού άξονα στο κιβώτιο ταχυτήτων:
A
|
Μέσω του συμπλέκτη λαμβάνει την κίνηση από τον κινητήρα.
|
B
|
Μέσω του κεντρικού άξονα και των συνδέσμων μεταδίδει την κίνηση στους κινητήριους τροχούς.
|
C
|
Λαμβάνει την κίνηση από τον πρωτεύοντα άξονα και τη μεταφέρει στο δευτερεύοντα.
|
Ερώτηση 6
|
Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ΑΒS):
A
|
Αποτρέπει το μπλοκάρισμα του διαφορικού στις στροφές.
|
B
|
Αποτρέπει την ολίσθηση των τροχών κατά την επιτάχυνση.
|
C
|
Αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών, όταν φρενάρετε (σε βρεγμένο δρόμο).
|
Ερώτηση 7
|
Σε ποιες περιοχές κυμαίνεται η μικρότερη επιτρεπόμενη πίεση πεπιεσμένου αέρα σε ένα πνευματικό σύστημα φρένων:
A
|
Περίπου 5-6 bar.
|
B
|
Περίπου 9-10 bar.
|
C
|
Περίπου 14-15 bar.
|
Ερώτηση 8
|
Σε ένα σύστημα αναρτήσεως με αέρα τι χρησιμεύει το κύκλωμα υψηλής πιέσεως:
A
|
Παρέχει πρόσθετο αέρα και αυξάνει την πίεση στις αερόσουστες, όταν το αυτοκίνητο φορτώνεται, για να διατηρείται πάντα στο ίδιο επίπεδο.
|
B
|
Διατηρεί πάντα σταθερή την πίεση στις αερόσουστες.
|
C
|
Παρέχει αέρα στους σερβομηχανισμούς του οχήματος.
|
Ερώτηση 9
|
Το μονοξείδιο του άνθρακα (CΟ) είναι ρύπος, που περιέχεται κυρίως στα προϊόντα καύσεως ενός:
A
|
Πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου.
|
B
|
Βενζινοκίνητου αυτοκινήτου.
|
C
|
Ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου.
|
Ερώτηση 10
|
Σε ένα πλήρως συγχρονισμένο κιβώτιο ταχυτήτων:
A
|
Όλες οι ταχύτητες αλλάζουν συγχρονισμένα.
|
B
|
Όλες οι ταχύτητες αλλάζουν συγχρονισμένα, εκτός από την πρώτη.
|
C
|
Όλες οι ταχύτητες αλλάζουν συγχρονισμένα, εκτός από την όπισθεν.
|
Ερώτηση 11
|
Πώς μεταδίδουν τα έμβολα την πίεση, που δημιουργείται απο την έκρηξη του μείγματος, στο στροφαλοφόρο άξονα:
A
|
Με τον εκκεντροφόρο άξονα.
|
B
|
Με τα ωστήρια των βαλβίδων.
|
C
|
Με τη βοήθεια των διωστήρων (μπιέλες).
|
Ερώτηση 12
|
Ο προορισμός του διωστήρα (μπιέλας) είναι:
A
|
Να μεταφέρει την κινητική ενέργεια του εμβόλου στο στροφαλοφόρο άξονα.
|
B
|
Να συνδέει το έμβολο με τον εκκεντροφόρο άξονα.
|
C
|
Να ανοιγοκλείνει τις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής.
|
Ερώτηση 13
|
Στο ελαστικό 175/70 R 15 87T το μέγεθος 15 δηλώνει:
A
|
Την εξωτερική διάμετρο του ελαστικού σε ίντσες.
|
B
|
Τη διάμετρο της ζάντας σε ίντσες.
|
C
|
Το ύψος του πέλματος του ελαστικού σε ίντσες.
|
Ερώτηση 14
|
Το διοξείδιο του θείου (SO2) είναι ρύπος που περιέχεται στα προϊόντα καύσεως ενός:
A
|
Βενζινοκίνητου αυτοκινήτου.
|
B
|
Πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου.
|
C
|
Υγραεριοκίνητου αυτοκινήτου.
|
Ερώτηση 15
|
Τι αναρροφά ένας τετράχρονος πετρελαιοκινητήρας κατά το χρόνο της εισαγωγής:
A
|
Μείγμα πετρελαίου και αέρα.
|
B
|
Μόνο πετρέλαιο.
|
C
|
Μόνο αέρα.
|
Ερώτηση 16
|
Ποιος είναι ο προορισμός του κεντρικού άξονα μεταδόσεως της κινήσεως για διάταξη με τον κινητήρα μπροστά και τους κινητήριους τροχούς πίσω:
A
|
Να μεταφέρει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
|
B
|
Να μεταφέρει την κίνηση από το διαφορικό στο κιβώτιο ταχυτήτων.
|
C
|
Να μεταδίδει τη ροπή στρέψεως από το κιβώτιο ταχυτήτων στους κινητήριους τροχούς.
|
Ερώτηση 17
|
Ο οξειδωτικός καταλύτης στα λεωφορεία:
A
|
Διευκολύνει την εξαγωγή των καυσαερίων.
|
B
|
Μειώνει τους ρύπους που εκπέμπονται από την εξάτμιση.
|
C
|
Αυξάνει την ιπποδύναμη του κινητήρα.
|
Ερώτηση 18
|
Τα ελατήρια συμπιέσεως του εμβόλου έχουν προορισμό:
A
|
Να μην αφήνουν τη διαφυγή των αερίων καύσεως προς το στροφαλοθάλαμο.
|
B
|
Να μην αφήνουν το λάδι της λιπάνσεως να φτάνει στο θάλαμο καύσεως.
|
C
|
Να λιπαίνουν τις επιφάνειες εμβόλου – κυλίνδρου.
|
Ερώτηση 19
|
Το σύστημα πεδήσεως με πεπιεσμένο αέρα (αερόφρενα) χρησιμοποιείται στα λεωφορεία διότι:
A
|
Είναι πιο άνετη η οδήγηση του οχήματος.
|
B
|
Το υδραυλικό σύστημα πεδήσεως δεν επαρκεί για την επιβράδυνση του οχήματος.
|
C
|
Η εξωτερική φθορά στο δίκτυο σωληνώσεων και στους λοιπούς μηχανισμούς των αεροφρένων είναι σπάνια.
|
Ερώτηση 20
|
Σε έναν τετράχρονο πετρελαιοκινητήρα, όταν ο στροφαλοφόρος άξονας κάνει δύο στροφές, πόσες στροφές κάνει ο εκκεντροφόρος:
A
|
Μία στροφή.
|
B
|
Δύο στροφές.
|
C
|
Τέσσερις στροφές.
|
Ερώτηση 21
|
Η φυγοκεντρική αντλία του νερού του συστήματος ψύξεως παίρνει κίνηση:
A
|
Η φυγοκεντρική αντλία του νερού του συστήματος ψύξεως παίρνει κίνηση:
|
B
|
Απο τον εκκεντροφόρο άξονα με ειδικά γρανάζια.
|
C
|
Απο τον εκκεντροφόρο άξονα με τη βοήθεια ιμάντα.
|
Ερώτηση 22
|
Η λίπανση των τριβομένων επιφανειών των κινητήρων των σημερινών αυτοκινήτων γίνεται:
A
|
Με ψεκασμό των λαδιών.
|
B
|
Με αναγκαστική κυκλοφορία του λαδιού.
|
C
|
Με μικτό σύστημα.
|
Ερώτηση 23
|
Το υδραυλικό σύστημα διευθύνσεως χρησιμοποιείται στα λεωφορεία με σκοπό:
A
|
Να ελαττώσει το αποτέλεσμα της μυικής δυνάμεως του οδηγού κατά το στρίψιμο.
|
B
|
Να αυξήσει το αποτέλεσμα της μυικής δυνάμεως του οδηγού κατά το στρίψιμο.
|
C
|
Να αυξήσει την πρόσφυση των ελαστικών στο δρόμο.
|
Ερώτηση 24
|
Ο αεροσυμπιεστής:
A
|
Αναρροφά τον αέρα, τον συμπιέζει και τον εισάγει στα αεροφυλάκια.
|
B
|
Αναρροφά τον αέρα και τον στέλνει στο σύστημα αναρτήσεως.
|
C
|
Αναρροφά τον αέρα και τον στέλνει στο σύστημα ψύξεως.
|
Ερώτηση 25
|
Το σερβόφρενο με πεπιεσμένο αέρα έχει εφαρμογή:
A
|
Σε μηχανικό σύστημα πεδήσεως.
|
B
|
Σε υδραυλικό-πνευματικό σύστημα πεδήσεως.
|
C
|
Σε ηλεκτρικό σύστημα πεδήσεως.
|
Ερώτηση 26
|
Τα ελατήρια του λαδιού έχουν προορισμό:
A
|
Να λιπαίνουν το διανομέα.
|
B
|
Να μην αφήνουν το λάδι της λιπάνσεως να φθάνει στο θάλαμο καύσεως.
|
C
|
Να μην αφήνουν να διαφεύγουν τα αέρια της καύσεως προς το στροφαλοθάλαμο.
|
Ερώτηση 27
|
Οι αποσβεστήρες κραδασμών (αμορτισέρ) είναι μηχανισμοί που:
A
|
Καθιστούν σταθερή την οδήγηση του αυτοκινήτου.
|
B
|
Ελέγχουν και αποσβένουν γρήγορα τις ταλαντώσεις των ελατηρίων όταν οι τροχοί συναντούν ανωμαλία στο δρόμο.
|
C
|
Συνδέουν το πλαίσιο του αυτοκινήτου με τα ελαστικά.
|
Ερώτηση 28
|
Ο αυτόματος ρυθμιστής πιέσεως (ΑΡΠ) είναι ένας μηχανισμός του συστήματος πεδήσεως, ο οποίος:
A
|
Ρυθμίζει αυτόματα την πίεση στους κυλίνδρους πεδήσεως ανάλογα με τη φόρτιση του οχήματος.
|
B
|
Παράγει τον απαιτούμενο πεπιεσμένο αέρα.
|
C
|
Διανέμει τον αέρα σε περισσότερα του ενός κυκλώματα.
|
Ερώτηση 29
|
Η φυγοκεντρική αντλία του νερού του συστήματος ψύξεως του κινητήρα:
A
|
Αναρροφά το ψυκτικό υγρό από τον άνω υδροθάλαμο του ψυγείου και το αποστέλλει με φυσική ροή στα υδροχιτώνια του κινητήρα.
|
B
|
Αναρροφά το ψυκτικό υγρό από τον κάτω υδροθάλαμο του ψυγείου και το αποστέλλει με πίεση στα υδροχιτώνια του κινητήρα.
|
C
|
Με τη βοήθεια του θερμοστάτη αναρροφά το ψυκτικό υγρό και το αποστέλλει στα υδροχιτώνια.
|
Ερώτηση 30
|
Σε τι αποβλέπει η χρήση του μηχανόφρενου (κλαπέτου):
A
|
Στην οικονομία καυσίμων.
|
B
|
Στο να περιορίζεται η χρήση του ποδόφρενου κατά την κίνηση του οχήματος σε κατωφέρεια.
|
C
|
Στην ανακούφιση του κινητήρα.
|
Ερώτηση 31
|
Σε ένα λεωφορείο εφοδιασμένο με σύστημα πεδήσεως με πεπιεσμένο αέρα (αερόφρενα), πού κυρίως πρέπει να στρέφεται η προσοχή του οδηγού:
A
|
Στον τρόπο με τον οποίο ενεργούν τα φρένα.
|
B
|
Στην ένδειξη των μανομέτρων που βρίσκονται στον πίνακα οργάνων.
|
C
|
Στον τρόπο με τον οποίο, κατά το πάτημα, υποχωρεί ο ποδομοχλός των φρένων.
|
Ερώτηση 32
|
Ποια από τα πιο κάτω εξαρτήματα παίρνουν κίνηση από τον εκκεντροφόρο άξονα:
A
|
Ο στροφαλοφόρος άξονας.
|
B
|
Ο ανεμιστήρας.
|
C
|
Οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής.
|
Ερώτηση 33
|
Ποια είναι η κανονική κυκλοφορία του νερού στο σύστημα ψύξεως:
A
|
Ψυγείο-υδροχιτώνια-υδραντλία-θερμοστάτης-ψυγείο.
|
B
|
Ψυγείο-θερμοστάτης-υδροχιτώνια-υδραντλία-ψυγείο.
|
C
|
Ψυγείο-υδραντλία-υδροχιτώνια-θερμοστάτης-ψυγείο
|
Ερώτηση 34
|
Πόσα είναι κατ’ ελάχιστον τα εσωτερικά κυκλώματα φωτισμού ενός λεωφορείου:
A
|
Ένα (1).
|
B
|
Δύο (2).
|
C
|
Τρία (3).
|
Ερώτηση 35
|
Τι δείχνει το μανόμετρο του λαδιού που είναι τοποθετημένο στον πίνακα οργάνων του λεωφορείου:
A
|
Tην πίεση του λαδιού των υδραυλικών φρένων.
|
B
|
Την πίεση του λαδιού του κινητήρα.
|
C
|
Την ποσότητα του λαδιού στο κάρτερ.
|
Ερώτηση 36
|
Πόσους κατ’ ελάχιστον εξωτερικούς καθρέπτες οπισθοσκοπήσεως πρέπει να φέρει ένα λεωφορείο:
A
|
Δύο (2).
|
B
|
Τρεις (3).
|
C
|
Τέσσερις (4).
|
Ερώτηση 37
|
Ποια είναι η βασική λειτουργία του διαφορικού:
A
|
Να διαφοροποιεί τις στροφές του ενός κινητήριου τροχού από τον άλλο.
|
B
|
Να αυξάνει τον αριθμό των στροφών των κινητηρίων τροχών σε σχέση με αυτές του κεντρικού άξονα μεταδόσεως της κινήσεως.
|
C
|
Να αλλάξει τη φορά κινήσεως κατά 40 μοίρες.
|
Ερώτηση 38
|
Ο διακόπτης κινδύνου, με τον οποίο είναι εφοδιασμένο κάθε λεωφορείο, που προορίζεται για να περιορίσει τον κίνδυνο πυρκαϊάς, όταν το όχημα είναι σε στάση, διακόπτει:
A
|
Την παροχή του καυσίμου.
|
B
|
Το κύκλωμα του εσωτερικού φωτισμού κινδύνου.
|
C
|
Το κύκλωμα κεντρικού ηλεκτρονικού κλειδώματος θυρών.
|
Ερώτηση 39
|
Γιατί, όταν πιέζετε το γκάζι, αυξάνεται η ισχύς που παράγεται από έναν κινητήρα Diesel:
A
|
Γιατί ανοίγει περισσότερο η βαλβίδα εισαγωγής.
|
B
|
Γιατί φθάνει περισσότερη ποσότητα πετρελαίου στους εγχυτήρες καυσίμου.
|
C
|
Γιατί φθάνει στα μπουζί ρεύμα μεγαλύτερης εντάσεως.
|
Ερώτηση 40
|
Ποια είναι η λειτουργία του σιγαστήρα της εξατμίσεως:
A
|
Να μειώσει την ταχύτητα εξαγωγής των καυσαερίων, για να μειωθεί ο θόρυβος.
|
B
|
Να μειώσει την ταχύτητα εξαγωγής των καυσαερίων, για να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου.
|
C
|
Να μειώσει την ταχύτητα εξαγωγής των καυσαερίων, για να ζεστάνει τον εσωτερικό χώρο του οχήματος.
|
Μόλις τελειώσετε, κάντε κλικ στο παρακάτω κουμπί. Αν δενέχετε ολοκληρώσει κάποιεσ ερωτήσεια θα μετρηθούν ως λάθος.
Αποτελέσματα
Αποτελέσματα
Υπαρχουν 40 ερωτήσεις ανολοκλήρωτες.
←
|
Λίστα
|
→
|
Επιστροφή
Τα σκιασμένα αντικείμενα έχουν ολοκληρωθεί.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 32 | 33 | 34 | 35 |
36 | 37 | 38 | 39 | 40 |
Τέλος |
Επιστροφή
Ολοκληρώσατε
ερωτήσεις
ερώτηση
Το score σας είναι
Σωστά
Λάθος
Μερική-Βαθμολογία
Δεν τελειώσατε το Quiz. Αν φύγετε από την σελίδα, η μέχρι τώρα βαθμολογία σας θα χαθεί.
Correct Answer
You Selected
Not Attempted
Final Score on Quiz
Attempted Questions Correct
Attempted Questions Wrong
Questions Not Attempted
Total Questions on Quiz
Question Details
Results
Date
Score
Βοήθεια
Time allowed
minutes
seconds
Time used
Answer Choice(s) Selected
Question Text
Ολοκληρώθηκαν όλες
Χρειάζεστε περισσότερη εξάσκηση!
Συνέχιστε την προσπάθεια!
Οχι και άσχημα!
Πολύ καλά!
Εξαιρετικά !